2012. szeptember 18., kedd

Egy egészen más poszt


Ez most nem szokványos nyalóka poszt lesz, elnézést attól, akit nem érdekel, de nem tudtam megállni...Valószínűleg az első és egyben az utolsó is ilyen témában.
Az egész ezzel a képpel kezdődött. Véletlenül bukkantam rá a neten, és bár nem vagyok nagy House rajongó, de szerintem ez jópofa. Aztán előkerestem azt a mappát a gépemen, amiben a nyalókás képeket gyűjtöm - több száz van - és találtam egy csomó olyat, ami reklám. Merthogy ez is az, a csatorna tavaly ezzel a képpel reklámozta a sorozatot.

Sokkal több nyalókás reklám van, mint gondoltam. Az első számú csoportban a körömlakkok, a szemfestékek, a rúzsok, és ilyesmik vannak. Ez itt Maybelline és MAC reklám: nyalókaszínű rúzsok minden mennyiségben, de legalább ízléses kivitelben.


Ennek ellenpontjaként szerintem a legdurvább Mariah Carey tavalyi "Lollipop" elnevezésű parfüm kollekciója. Mit mondjak, a képek magukért beszélnek...


Egyébként is nagyon zavar, hogy a nyalókák jó része maga a giccs, pedig a cukor annyira jó alapanyag! Szinte bármit meg lehet belőle csinálni, nem kell mindenáron valami óriási és rettenetesen színes dolgot előállítani belőle.

Visszatérve: a második legnagyobb nyalókás reklámterület a divat. A legnagyobb magazinok is fotóznak nyalókákkal, és nem csak a klasszikus színes, csavart kerek formájúval. Az első kép a Vougeban, a második a Mademosielleben, a negyedik az Elleben jelent meg (a harmadikat nem tudtam beazonosítani).



A nyalóka egyébként menő dolog a nagyvilágban, tavaly még az Yves Saint Laurent is készített limitált szériás nyalókát egy parfüm mellé. Mindenki, aki vett az illatból, kapott egy ilyen nyalókát. Szerintem kifejezetten jól néz ki, érdekes darab, majd próbálok utánajárni, hogyan csinálták. Az biztos, hogy ez nem csokiból van, mert ahogy írták "annak már leáldozott". Ami persze azért erős túlzás.


A divatanyagok közül a ruha és a fehérnemű reklámokon tűnik fel gyakrabban nyalóka. A Victoria Secret 2008-ban egy egész kollekciót csinált erre a tematikára, a katalógusban és a bemutatón is nagy szerepe volt a nyalókáknak. Itt már megjelenik egy, a nyalókákkal gyakran társított tematika, de erre most bővebben nem térek ki, mert ez a blog egészen más jellegű :)


A végére pedig hagytam két kiváló énekesnőt, akik szintén szeretik a nyalókát. Madonnáról majdnem 30 (!) évvel ezelőtt készült a kép...


Ha már nyalóka, akkor ide tartozik az olasz származású csendéletfotós, Massimo Gammacurta Lolli-POP projektje is. A fotós nagy márkák logóit készíttette el nyalókából a fotói kedvéért. Annyira tetszettek neki "az ehető ikonok", hogy az első széria után újabb nyalókákat is kitalált. A projektről könyv is készült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése