2012. július 23., hétfő

Washi tape nyalókapálcika

Már régóta nagy kedvencem a washi tape, másnéven masking tape, amit itthon leginkább dekortapasznak neveznek. Olyan mint a cellux, csak papírból van, ezerféle színben és mintában. Könnyű tépni, vágni és minden felületen megtapad, dekoráláshoz egyszerűen kiváló. Folyton újabb és újabb ötleteket szül felhasználás közben (ezzel szerintem nagyjából minden felhasználó így van).


Eredetileg azért vettem néhány tekercs dekortapaszt, hogy megjelöljem a nyalókákat. A szárukra ragasztottam egy-két centis darabokat, és ezekre írtam rá, hogy melyik milyen ízű. Praktikus és egyszerű. Buliban vagy gyerekzsúron ugyanezzel a módszerrel könnyen megkülönböztethetők a szívószálak és a poharak is. Ha nem praktikusan akarjuk felhasználni a dekortapaszt, akkor hasonló módszerrel nagyon vidám díszítést kaphatnak például a szívószálak, a keverő- és egyéb pálcikák. Találtam esküvői díszítést is.


Nagy kedvencem a házi jégkém pálcikáinak feldíszítése. Nemcsak szuperül néz ki, de akár rá lehet írni az ízeket, vagy azt is, hogy kinek szánjuk azt a jégkrémet :) Ráadásként itt a recept is!


Hasonló vonalon indultam el én is, igazából egy véletlennek köszönhetően. Időnként ugyanis túl sok mindent akarok ráírni a nyalókapálcikára ragasztott dekortapasz darabokra. Akkor ráragasztok még egyet, majd egy következőt is. Mivel a nyalókákhoz papír pálcikákat használok, azokon tényleg szépen tapad a washi tape, olyan, mint egy második bőr. Szóval eleinte csak véletlenül, utána már tudatosabban ragasztottam tele a pálcikát.
Néhány napja találkoztam az egyetemi csoporttársaimmal. Hatan lányok azóta is összejárunk (nem írom le, hogy mióta), de minden ilyen találkozón megállapítjuk, hogy túl keveset találkozunk. Most először vittem nekik nyalókákat, vagyis inkább a gyerekeiknek. Miután a legutóbbi találkozónkról haza jöttem, szerettem volna valami olyasmit csinálni, amit szívesen adnék nekik. A csajoknak. Amikor ezeket a kávés nyalókákat csináltam, akkor rájuk gondoltam :)


A pálcikás módszer a cake popsnál vagy egyéb pálcikás sütinél is jól működik (természetesen csak sütés után). A lényeg pedig, hogy nem tekerni kell (ahogy én csináltam), hanem hosszában ragasztani, ahogy ebben a blogban is látható, mert persze mások is felfedezték már ezt a jó kis ötletet.

2 megjegyzés: